همایش گرامی داشت روز ملی فناوری هسته ای + صوت صحبت های دکتر جلیلی تعداد بازدید: 4469 |

23 فروردین 95

به گزارش وارثین، ویژه برنامه روز ملی فن آوری هسته ای به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با حضور دکتر سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچین خانواده شهدای مدافع حرم در روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در تالار حکمت دانشکده انسانی برگزار شد.

 

در ابتدای برنامه از خانواده دوتن از شهدای مدافع حرم ،شهید عطری وعلیزاده تجلیل به عمل امد.

جناب آقای دکتر عمران علیزاده - فوق دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران -

به نشانه تکریم و گرامیداشت مقام بالای شهدای مدافع حریم آل الله علیهم السلام، مدرک فوق دکتری خودشان را به خانواده ی شهید محمدحسین عطری اهدا نمودند

 

سپس دکتر جلیلی صحبت های خود را با محوریت مناسبات بین الملل شکل گرفته در منطقه آغاز گردند.

وی با بیان این پرسش اساسی که رویکرد ما در مقابل این مناسبات چگونه باید باشد، دانشگاه را بستری مناسب برای شناخت حقایق دانست.

ایشان با تبیین انحصاراتی که آمریکا برای خود قائل است دو رویکرد موجود برای مواجه با آن را تشریح کردند.
اولین رویکرد تحمل و سازش شرایط موجود و رویکرد دیگرد مصالحه کردن است.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه غرب درصدد محدود کردن جهان اسلام به دو اسلام سازش کار و اسلام بدون قدرت پیشرفت است گفت آن ها نگران این هستند که جریانی شکل بگیرد که هم بیایستد، هم مقاومت کنند و هم توان پیشرفت داشته باشد، این همان اسلام ناب است ک امام و شهدا آن را برای ما به ارمغان آوردند، این یک تمدن جدید است.

جلیلی در ادامه با اشاره به زحمات و تلاش فراوان دانشمندان هسته ای گفت: این اندیشه ای است که از درون دانشگاه شکل گرفته است، و به صراحت می‌شود گفت ساخت انرژی هسته ای توسط یک دانشجوی نماز شب خوان و نخبه به نتیجه رسیده است.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجه با بیان این که دفاع از حق هسته ای دفاع از همه حقوق کشور است، گفت: چیزی که می‌تواند پیشرفت کشور ما را رقم بزند این است که منابع قدرت کشور تقویت شود.

هم چنین با اشاره به این که بعضی می‌گویند برجام ابر فرصت است، گفت: طرف مقابل ما می‌گوید ظرف 24 ساعت تحریم های ایران را برمی‌گردانیم، آیا کسی که این را می‌گوید نباید تو دهنی بخورد.

وی افزود: در بندهای 36 و 37 برجام سازوکاری تعریف شده که اگر یکی از دو طرف اعتراضی داشته باشد باید درباره این موضوع در مدت 60 روز در شورای امنیت تصمیم‌گیری شود که آیا تحریم‌هایی که در گذشته وضع شده ادامه پیدا کند یا نکند.

جلیلی تاکید کرد: آن ها باید بفهمند با ملتی مواجه هستند که این ابزار را نمی پذیرد ، اقدام و عمل شعار نیست، باید در اقدام و عمل نشان دهیم که تحریم نمی پذیریم

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید، اگر در ریاست جمهوری انتخاب می‌شدید پای توافقی که این دولت در برجام امضا کرد را امضا می‌کردید، گفت: برجام را امضا نمی‌کردم، چراکه اندیشه بنده متفاوت است.

در پایان به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داده شد.

 

 بخش اول صوت صحبت های دکتر جلیلی:

 /uploads/Dr.jalili%20(1).mp3

 

بخش دوم صوت صحبت های دکتر جلیلی:

/uploads/Dr.jalili%20(2).mp3

 

بخش سوم، پرسش های دانشجویی از دکتر جلیلی:

/uploads/Dr.jalili%20(3).mp3

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


برچسبها : ،
security code

گالری تصاویر